Szkoła jest jednostką podległą Gminy Nieporęt (http://www.nieporet.pl)
Logo szkoły
100 lat niepodległości

Zielona Szkoła klasy 3a i 3b.

(Zam: 15.06.2018 r., godz. 11.35)
Wizyta w Sandomierzu, JuraParku oraz Bałtowie.
W dniach 7 – 8 czerwca uczniowie klasy 3a i 3b pojechali na Zieloną Szkołę. Celem wyjazdu było zwiedzanie jednego z najpiękniejszych miast w Polsce, malowniczo położonego na nadwiślańskiej skarpie Sandomierza, kompleksu turystycznego JuraPark w Bałtowie oraz wzajemna integracja uczniów.

W środę o godz. 7.30 wyruszyliśmy spod szkoły i udaliśmy się w kierunku Sandomierza. Miasto powitało nas piękną, słoneczną pogodą. Najpierw przez jedną z najlepiej zachowanych bram miejskich w Polsce, zbudowaną w XIV – XVI w. Bramę Opatowską, ruszyliśmy wraz z przewodnikiem na zwiedzanie zabytkowych uliczek. Nieopodal widzieliśmy fragmenty średniowiecznych murów obronnych, furtę Dominikańską, zwaną "Uchem Igielnym”, jeden z najpiękniejszych Ratuszy renesansowych w Polsce oraz Zamek wzniesiony w XIV w. na miejscu dawnego grodu. Bardzo zaciekawiła nas trasa podziemna. Jest to zespół dawnych miejskich piwnic i składów, znajdujący się w Sandomierzu. Wejście do podziemi znajduje się przy Rynku 12, natomiast wyjście - w budynku sandomierskiego Ratusza. Bardzo interesująca była wizyta w zbrojowni, oprócz prelekcji, mogliśmy również nie tylko obejrzeć, ale przymierzyć średniowieczny rynsztunek. Oczywiście nie mogło zabraknąć czasu na zakup pamiątek oraz chwilę wytchnienia, podczas której udaliśmy się na lody.

Późnym popołudniem dotarliśmy do miejsca zakwaterowania. Był to czas na wspólną zabawę w pokojach, ale nie był to koniec atrakcji. Podczas kolacji można było nad ogniskiem upiec sobie kiełbaskę oraz pobawić się na placu zabaw.

Następny dzień również zapowiadał się bardzo ciekawie. Po śniadaniu ruszyliśmy do JuraParku w Bałtowie. Tam najpierw podczas ścieżki edukacyjnej, odbyliśmy wędrówkę poprzez erę mezozoiczną, czyli erę dinozaurów. Modele, które podziwialiśmy w JuraParku wykonywane są z wielką dbałością o szczegóły oraz w zgodzie z najnowszymi odkryciami i standardami obowiązującymi w paleontologii. Następnie udaliśmy się do Prehistorycznego Oceanarium. Nagle przenieśliśmy się w świat podwodnego życia ogromnych gadów, stanęliśmy „oko w oko” z gatunkami, które żyły na Ziemi tysiące lat temu. Zobaczyliśmy również nową ekspozycję w Muzeum Jurajskim. Następnie był czas na zabawę, smakołyki oraz zakup pamiątek.

Wycieczkę zakończył obiad w pensjonacie, gdzie byliśmy zakwaterowani. Pełni wrażeń, bogatsi o nową wiedzę i nowe doświadczenia, ruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

Pobyt w tak malowniczym miejscu na długo zostanie w naszej pamięci.

Agnieszka Sysiak
Aleksandra Giemza

Statystyka strony

Strona oglądana: 203 razy.